Роль позаурочної діяльності з молодшими школярами ліцею Educator

Позаурочна робота в школі, відповідно до вимог Стандарту Освіти, повинна реалізуватися за основними напрямками всебічного розвитку особистості (розумове, моральне, трудове, естетичне й фізичне виховання).
Взагалі, поняття «позаурочної діяльності» знайоме нам давно і це зовсім не нове висловлювання у освітянському просторі. Воно включає різноманітну освітню і виховну роботу, спрямовану на задоволення інтересів і запитів дітей. Якщо брати «еволюцію» цього поняття та його коріння, то можна відштовхнутись від звичайних робочих планів класних керівників, у яких були прописані певні цілі та завдання, які варто було реалізувати з дітьми. Та, на жаль, згодом, у державних школах ці плани стали формальністю. Кожен захід був яскраво розписаний на папері, а на виході діти отримували лише 10-15% від заявленого. Лише невелика кількість небайдужих до своєї роботи вчителів, продовжували реалізовувати позаурочну діяльність у повному обсязі, не дивлячись ні на що.

Бо зазвичай, у більшості випадків, після уроків діти йшли додому, де були надані самі собі. Згодом, такий план не задовольняв батьків, бо вони хотіли отримувати всебічний розвиток дитини у школі. Якщо ж згадати про принципи організації позаурочної виховної діяльності, то це перш за все, добровільна участь учнів, розвиток винахідливості і творчості, взаємодія різних форм і видів. Ключовим тут є саме слово «добровільна», а от як цього досягти – питання на подумати кожному вчителю.

У стінах ліцею Educator діти отримують не лише знання зі шкільних предметів, а і розвиток особистісних та творчих здібностей. Наша позаурочна система дозволяє вирішити цілий ряд завдань:

  • забезпечує умови розвитку молодших школярів;
  • враховує вікові та психологічні особливості дитини;
  • допомагає в адаптації школярів;
  • впливає на розвиток світогляду учнів;
  • створює умови для виявлення різноманітних творчих здібностей дітей;
  • виховує у вихованців самостійність та ініціативу;
  • формує інтереси підростаючого покоління до різноманітних факторів позашкільного середовища, тощо.

Ліцей забезпечує учням широкий вибір занять в гуртках, секціях під керівництвом кваліфікованих спеціалістів. Також позаурочна програма молодших школярів ліцею включає в себе: екскурсії, художню творчість, патріотичне виховання, пошукові та природничі дослідження, тому кожен може спробувати себе в різних напрямках розвитку і обрати те, що йому більше сподобається.

Вчителі нашого ліцею роблять все, для того, щоб діти не були пасивними учасниками подій, а активно приймали участь у позаурочній діяльності.  Сама роль вчителя за таких умов набуває формату «ініціатора». Але з обов’язковою експертністю дітей, бо плануючи позаурочні заходи, наші вчителі завжди звертаються до молодших ліцеїстів, і вони пропонують тематику та форми позакласного спілкування, які їм до вподоби.

Автор: Бойчук Світлана, викладач початкових класів ліцею м. Ужгород

Підписатися