Як навчати історії в ліцеї?

Історія – цікава і захоплююча навчальна дисципліна, яка в освітніх закладах доволі часто перетворюється на нудні лекції професора Катберта Бінса, привида Гоґвортсу і за сумісництвом – викладача історії магії. І це надзвичайно сумно. Мабуть, так само, як студентам професора Михайла Грушевського, котрого було цікаво читати, але майже неможливо слухати. На лекціях шановного професора було смертельно нудно.

Історія не тільки розповідає нам минуле, вона ще й визначає наше майбутнє, що особливо яскраво простежується в часі війни. Згадайте, яку літературу та підручники з яких предметів окупанти на захоплених територіях намагалися знищити в першу чергу? З української мови та української історії.

 «Я вважаю, що історія обов’язково має бути доброю. Тому що історія із ЗНО нам мало що дасть. Ці тисячі дат, які мають завчити діти… Із соромом думаю, що, напевно, я би такий екзамен не склав. Та найважливіше, що заучування дат не дає історичних знань. За місяць діти все забувають. Крім того, самі дати нічого не розказують. Бо наука — це не про дати і факти. Це про розуміння значень, зв’язків і наслідків для сьогодення»

професор Ярослав Грицак

Отже, у викладанні історії найважливішим завданням вчителя є навчити учнів не механічно запам’ятовувати, коли відбулась та чи інша подія, а вміти ці події аналізувати, прогнозувати, відрізняти фейки від фактів і найважливіше – бути мудрим та розумним на практиці в звичайному житті, а не просто отримати вантаж «мертвих» знань. Саме тому в ліцеї, історія – це історія України та всесвітня історія в комплексі, що дає можливість вивчати весь світ і на порівняннях виводити спільні чи відмінні риси окремо взятих історичних регіонів. Неможливо зацікавити учнів звичайним підручником, тому доволі часто для розуміння тієї чи іншої історичної події, епохи, окремо взятого діяча, ми переглядаємо документальні фільми, історичні фільми, короткі інформаційні повідомлення з гарним візуальним супроводом, прогулюємось 3D-моделями вже втрачених стародавніх міст та палаців чи історичними пам’ятками, що дійшли до сучасності. А допомагають нам цікаво вивчати історію різноманітні сучасні технології та інформаційні сервіси:

Автор: Штерр Діана, викладачка історії

Підписатися