Перший місяць роботи освітнього хабу «Inspiration Cafe» в м. Ужгород

Місяць – багато чи мало?

Якщо це питання поставити дитині, яка має канікули, у відповідь можна  почути: «Дуже! Ще треба!». Якщо ж людині, яка знаходиться далеко від своїх близьких та рідних, то неодмінною відповіддю стало б: «Це занадто довго!». А от якщо говорити про роботу освітнього хабу «Inspiration Cafe» дітей-переселенців, то місяць наполегливої праці, насиченого подіями життя дітей та вчителів швидко минув, але перші перемоги вже є!

Згуртована команда

Освітній хаб став простором, який спрямований не лише на навчання, а й на всебічний розвиток та психологічну підтримку усіх, хто має до нього доступ. 

198 дітей з числа вимушено переміщених осіб, які припинили повноцінне навчання наприкінці лютого, отримали можливість знову долучитися до освітнього процесу у оффлайн форматі (!!!) та продовжити опановувати освітні програми з навчальних предметів, які затверджені МОН України. Разом із ними працюють 12 вчителів, які також вимушені були полишити свої домівки та роботу у пошуку безпечного середовища для подальшого проживання. Завдяки вдало організованій роботі освітнього хабу, команда учнів та вчителів, які об’єднані спільними інтересами, життєвими обставинами та цілями на подальший розвиток, отримали можливість зануритися у атмосферу творчої співпраці, отримати нові знайомства, цікавий досвід з використанням нестандартних підходів до навчання.  

У кожного свій учитель — електронний

У користуванні учнів є планшети, яких загалом 66. Навчання з різних предметів відбувається на освітній платформі, де кожен учень має особистий акаунт та, відповідно, може самостійно працювати як з теоретичним, так і практичним матеріалом. Але це не означає, що кожен учень у будь-який час не може скористатися допомогою вчителя, який працює разом із ними тут, на місці.

Учні не заважають одне одному і працюють у тому темпі, який їм найкраще підходить. Такий індивідуальних підхід сприяє надолуженню пропущеного матеріалу кожним учнем Заняття в таких умовах дає величезне задоволення. 

Спорт

Вівторок — загальний спортивний день у хабі. Він проходить на стадіоні Ужгородського національного університету «Буревісник» і починається зі спільної зарядки. А вже після неї — масові стратегічні спортивні ігри. Вони не лише пов’язані з фізичними навантаженнями, а й спрямовані на розвиток критичного мислення дітей. У цілому місяця спортивні заходи згуртували близько 100 дітей, які змінили своє уявлення про традиційні заняття спортом та уроки фізичної культури у школі. 

Смачні перерви

Діти та педагоги, які відвідують освітній хаб, мають можливість щоденно харчуватися, що стало можливим завдяки небайдужим спонсорам. Під час перерв відбувається неформальне спілкування вчителів та учнів за  чашкою смачного чаю та корисного снеку.

Соціальні проекти

 У четвер діти залучені до проєктної діяльності. Такий метод навчання є дуже актуальним та ефективним, адже підвищує мотивацію учнів до навчання і, відповідно, позитивно впливає на рівень досягнутих ними результатів. Такий підхід дозволяє у рамках освітнього хабу реалізувати програму ранньої профорієнтації дітей, аби у майбутньому вони свідомо зробили вибір професії, яка принесе їм задоволення, бо завчасно вони розвивають у собі саме ті навички та здібності, які стануть базовими  для подальшої діяльності. Завдяки дням проектної активності, діти отримують крутий експіріенс та знайомство із представниками бізнесу, творчої сфери, волонтерами та активістами.

Серед проектів у соціальній сфері, які вже упевнено прямують до старту:

  • Організація вільного простору для творчості та розвитку дітей дошкільного віку «Дитяча кімната» (учениці 7 класу Уляна Глушко та Ганна Мосіна).
  • Запуск інстраграм – сторінки, контент якої спрямований на популяризацію української самобутності через роботу освітнього хабу (учні 10 класу Філіна Даша та Влад Боряк).
  • «Дозвілля людей похилого віку» — один із соціально значущих проектів, що пише учениця 11 класу Крістіна Бублик, метою якого є забезпечення змістовного дозвілля людей похилого віку, які проживають у спеціалізованих будинках, на основі вивчення їх соціальних запитів локально.  

 Інтеграція спільноти хабу у локальну місцевість

Екскурсії до археологічного музею Ужгородського національного університету імені професора Балагурі Е.А. відвідали 40 учнів 1-4 класів та занурилися у історичне минуле України. 

«Ми тримали у руках зуб реального мамонта! Круто! А я тримав меч 14 століття!», — кричав Артур, учень 3 класу, коли його попросили поділитися враженнями від екскурсії. «Там були вази з черепів! Уявляєте?!», — сказав учень 1 класу Тимофій.  Діти побачили безліч археологічних експонатів, зроблених на території Закарпаття. 

У День вишиванки 19 травня діти знайомилися із самобутніми орнаментом закарпатського вбрання. 

А 1 червня у День захисту дітей 53 учні освітнього хабу взяли участь у заходах, організованих для дітей у місті. Намалювали 47 малюнків захисникам та захисницям, які боронять нашу державу у ці дні,  забезпечують спокій та вселяють надію на світле майбутнє України. 2811 листів та картинок було зібрано та намальовано у цей деньУжгороді. Приємно усвідомлювати, що разом із ужгородцями до цієї справи долучилися учні хабу. Команда хабу, зокрема Тетяна Малаховська (учитель хімії) та Віталій Антюшин (учитель фізики), організували наукове шоу для містян та гостей міста, які стали свідками найяскравіших дослідів з хімії та фізики: «Вулкан бажань», «Вгадай колір» (експеримент зі змінювання кольорів), «Квітка бажань», «Зірка, що падає», «Вау – дослід» із сухим льодом.

Навчання в освітньому хабі «Inspiration Cafe» відкриває учням двері до знайомства з особливостями місцевої культури, архітектури та ландшафтів  під час «зелених уроків» з англійської мови, географії, математики, які проводяться у природі.

Психологічний саппорт

Ще один із важливих напрямів діяльності хабу — психологічна підтримка, який реалізується через проведення занять за розкладом. Кожен клас має 2 «Психологічних кола» на тиждень, участь у яких розвиває в них навички стресостійкості, подолання страхів, керування власними емоціями тощо. Загалом протягом місяця до таких заходів були залучені 115 учнів. Така підтримка надається і вчителям через проведення психологічних супервізій у рамках роботи освітнього хабу. У травні така зустріч для 10 вчителів була організована із психологинею ліцею «Едьюкейтор» Олександрою.

9 батьків учнів освітнього хабу також отримали психологічну підтримку під час роботи соціогрупи на базі хабу, до якої долучилися працівники незалежної міжнародної медичної організації «Лікарі без кордонів».

Освітній хаб став саме тим простором, де панує атмосфера, що надихає, активність вчителів та дітей вражає, наука та творчість живуть поряд, а це означає, що на нас чекають нові злети та перемоги!

Проєкт хабу «Inspiration cafe» в Ужгороді став можливим завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу та спонсорів: БФ «Єнамін», Global Fund for Children.

Щоб і ваша дитина могла долучитися до безкоштовного  навчання в хабі, необхідно заповнити заявку за посиланням https://forms.gle/WDrB3CZXCnJZgNYQ6 

Матеріал підготовлено в рамках проекту «Освітній хаб для дітей-переселенців в Ужгороді», що співфінансується Європейським Союзом. Матеріал  відображає позицію команди хабу «Inspiration cafe»  і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.

Підписатися