Довгоочікувані перемоги шкільного парламенту

У 2019 році виникла ідея створити освітній простір для ліцеїстів, який би мотивував їх поглянути на світ навколо якомога ширше. Найкращим варіантом із запропонованих назв був «парламент», за яким в класичному розумінні закріпилося дві ознаки: виборність і законодавча діяльність. 

Перші обговорення ліцеїстів

Парламент почав роботу із вивчення внутрішніх проблем школи. Нас здивували теми, з якими ліцеїсти вийшли на перші обговорення. Серед основних були: «Мотивація в навчанні», «Вплив батьків на наше навчання», «Батьківські поради», «Чому ми бунтуємо», «Що таке зона комфорту і як вчитися виходити з неї» тощо. Детально попрацювавши з фахівцями над кожною з тем, автори доповідей представили власні пропоновані пояснення чи шляхи розв’язання проблем. Важливо було бачити, як під час виступів юних парламентарів їхні доповіді занотовували вчителі.

Вихід за межі школи

Наступним у діяльності нашого парламенту став вихід за межі школи, на рівень мікрорайону, в якому знаходиться ліцей. Учні проводили анкетування серед жителів Осокорків на тему «Проблеми мешканців мікрорайону». Жителям будинків, що знаходяться поруч з ліцеєм, пропонувалося дати відповіді на три питання:

1) Які проблеми є у вашому районі?

2) Якби місцева влада виділила 1 мільйон гривень на благоустрій мікрорайону, на що варто було б витрати ці гроші?

3) Оберіть зі списку проблем містян ті, з якими найчастіше зустрічаєтеся ви?

Так, дані отримані під час опитування, просто вражали: з одного боку, мешканців влаштовує близькість їхніх будинків до широких автомобільних смуг, мізерна кількість скверів, відсутність громадських вбиралень, а з іншого, у закритій частині опитувальника ми зустрічаємо зовсім протилежні результати й мешканці щедро відмічають перераховані мінуси. 

Довгоочікувані перемоги шкільного парламенту

Дочекалися! За результатами голосування Громадського бюджету 2022 року обидва проєкти шкільного парламенту нашого ліцею здобули фінансування. Проєкт №872 «Екологічно-чисті ліхтарі у сквері Безмежності», поданий в систему «Громадський Бюджет Києва», набрав у голосуванні 366 голосів. Проєкт №889 «Разом за освіту» набрав у голосуванні 250 голосів. 

Обидва проєкти будуть реалізовані за рахунок бюджету міста в наступному році.

Для всього ліцею ця новина стала найяскравішою подією першого місяця навчального року.  Перемоги наших учнів дають змогу зрозуміти, що підлітки вже можуть впливати на багато речей, які відбуваються навколо них; що наявність активної громадянської позиції залежить не від віку, а тих цінностей, які закладені в людині й підтримуються нею. 

«Я вважаю це загальною перемогою! Дякую всім від парламенту і від себе. Хтось сказав, що треба розділити шкільний громадський бюджет і дорослий. А я продовжую говорити службовцям, що є діти, які можуть боротися на рівних з дорослими, адже школярі — це не майбутнє України, а сучасне. Вірю, що це покоління дітей вже можна випускати в доросле життя. Адже вони стали проактивними  та повноцінними громадянами України», — говорить Микола Гошовський, наставник шкільного парламенту ліцею  Educator.

Дякуємо всім тим, хто не залишається байдужим до проблем нашого міста та голосував за проєкти. Це яскравий приклад того, що навіть хвилинка вашого часу, приділена важливим речам, може кардинально змінити навколишнє середовище.

Проєкт №872 «Екологічно-чисті ліхтарі у сквері Безмежності»: https://goo.su/7ZBx
Проєкт №889 «Разом за освіту»: https://goo.su/7Zbw

Підписатися