Підходи та методи ефективного навчання

Навчальний рік в Educator ми розпочали з того, що вчилися вчитися. 

Перший навчальний тиждень на уроках вчителі допомагали учням опановувати методи ефективного навчання. Діти вчилися використовувати мнемонічні техніки; дізналися, як ефективно повторювати вивчене та ознайомилися з техніками запам’ятовування нових слів та формул.

Щоб нам було легше навчатися, всі методи та підходи до навчання ми розбирали, вивчаючи конкретні теми з предметів. Надалі ліцеїсти зможуть випробувати на практиці різні методи, щоб обрати ті, які підійдуть саме їм. 

Радо ділимося з вами частиною порад, які обговорили з дітьми:

🔸 Один з секретів ефективного навчання – уміння вдало поєднувати два типи мислення: зосереджене (концентрація на задачі) та розсіяне (розслаблена увага). Перш ніж розпочати вивчення нової теми або читання книжки, необхідно сформувати загальне уявлення про те, що будемо вивчати. 

🔸 Корисно переглядати розділи книги (підзаголовки, малюнки, схеми) наперед або коротке підсумкове відео з теми. А також читати питання для самоконтролю до того, як почати вивчати тему детально. Робити це варто в спокійному режимі та не намагатися цю інформацію запам’ятати. Користь від попереднього перегляду теми полягає в тому, що це допомагає впорядкувати думки та створити нейронні гачки, на які потім, при зосередженому режимі роботи, буде нашаровуватися вивчений матеріал.

🔸 Коли потрібно за короткий проміжок часу виконати багато завдань або попрацювати зосереджено, то допомагає техніка Pomodoro. Треба встановити таймер на 20 хвилин, упродовж яких працюйте лише над завданням. 

🔸 Спроба пригадати вивчений матеріал значно ефективніше, ніж просто його перечитування або перегляд відео. Чи знайомо вам відчуття, коли під час уроку все зрозумів, а на наступний урок взагалі не можеш второпати: про що мова та як виконати правильно тест?
Психолог Джефрі Карпіке показав у своїх дослідженнях, що часто студенти стикаються з ілюзією знання. Студенти багато уваги приділяють перечитуванню конспекту або підручника, але мало уваги відтворенню матеріалу. 
Що робити? Спробуйте пригадати інформацію, яку ви дізналися під час прочитання параграфа, та складіть схеми-конспекту до цієї теми. 

🔸 У перерві між зосередженим навчанням корисно вмикати розсіяний режим мислення, щоб залучати до роботи інші ділянки мозку; шукати більш креативні рішення та звільняти мозок від думок про попереднє завдання. 

🔸 Необхідно чергувати режими зосередженого навчання й відпочинку. Добре відновлювати сили можуть короткі перерви по 10-15 хвилин. За цей час ви встигнете розслабитися, порухатися або поспілкуватися з друзями.

🔸 Що варто використовувати для відпочинку найбільш обережно?
Відеоігри, серфінг в Інтернеті, балачки та чати з друзями, перегляд серіалів. Ці види діяльності, при використанні більш ніж 15 хвилин, здатні перевести ваш мозок у ще більш сконцентрований режим мислення та посилити втому.

🔸 Як планування допоможе подолати лінь?
На думку психологині Рити Еметт, страх перед певним заняттям може забирати більше часу й енергії, ніж саме заняття. Навчатися складно, але треба просто почати! Складайте списки справ звечора. Це допомагає завантажити в мозок задачі та ввімкнути роботу над ними в розпорошеному режимі. Складіть список і йдіть спати, а мозок сам налаштується на ефективну роботу. 

🔸Важливо знайти людину, яка буде вас контролювати. Чудово, що у нас в ліцеї є тьютори, які періодично будуть запитувати у вас, чи не байдикуєте ви замість роботи.

Підписатися